zamarznięta szyba od środka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mcytrus
    Classic
    • 2010
    • 29

    zamarznięta szyba od środka

    lanos walczył naprawdę dzielnie
    piekna imprezka
  • bergson
    Drive
    • 2008
    • 82

    #2
    zamarznięta szyba od środka

    Witam.Co jest powodem zamarzniętej szyby w moim seacie od środka?czy to normalne?Po przejechaniu 20 km szyba juz nie jest zamarznieta ale mokra czy kłania się filtr kabinowy?I 2 pytanie jak wymienić filtr kabinowy w Toledo 2,dodam że w schowku mam zamontowaną oryginalną zmieniarę.

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      to cos dziwnego ze szyba zamarza od srodka . masz climatronc czy manualna klime.filt kabinowy jest z prawej strony na podszybiu pod tym czarnym plastikiem
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • bergson
        Drive
        • 2008
        • 82

        #4
        Zamieszczone przez german81
        to cos dziwnego ze szyba zamarza od srodka . masz climatronc czy manualna klime.filt kabinowy jest z prawej strony na podszybiu pod tym czarnym plastikiem
        Mam climatronic ale co z tego jak przy np.-2.5 i tak się nie włączy.

        Komentarz

        • adiwaw
          Ambiente
          • 2009
          • 167

          #5
          szyba zamarza również od środka gdy masz za dużą różnicę temperatur. przykładowo w samochodzie robi się przyjemna temperatura np. 15 stopni a na zewnątrz poniżej zera. Dojeżdżasz do celu i zostawiasz samochód. Przez tą różnicę temperatur zamarzają szyby. Warto wysiadając z samochodu przewietrzyć go w taki sposób by różnica temperatur się zmniejszyła np. otworzyć drzwi i zostawić na minutę.

          Komentarz

          • fan
            Elegance
            • 2009
            • 760

            #6
            W nowej OIIFL to normalne,ze zamarzaja szyby od srodka i to wszystkie.Nie wiem czemu tak sie dzieje,przeciez to nowy i bezwypadkowy samochod.Dopoki nie ma duzego mrozu to strasznie paruja,a jak przyjdzie mroz to zamarzaja.Ogolnie to porazka.
            Respect All,Fear No One!

            Komentarz

            • SP9XWW
              Rider
              • 2009
              • 579

              #7
              Zamieszczone przez adiwaw
              wysiadając z samochodu przewietrzyć go w taki sposób by różnica temperatur się zmniejszyła np. otworzyć drzwi i zostawić na minutę.
              I to jest tak naprawdę jedyna sprawdzona metoda! 8)
              Vy 73! de S!@w

              Komentarz

              • tryton
                Elegance
                • 2008
                • 935

                #8
                Zamieszczone przez SP9XWW
                I to jest tak naprawdę jedyna sprawdzona metoda
                Choć czasem przy nie sprzyjających warunkach i ona zawodzi . Ja mam owiewki więc często zostawiam uchylone okno i nawet wtedy zdarza się że rano mam szron na szybach od środka . Od razu dodam że o klimę dbam i filtr zawsze w stanie idealnym a auto nie przecieka

                Komentarz

                • PieTrzaK
                  L&K
                  • 2009
                  • 1323
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  Wietrzenie i osuszanie wnętrza, dodatkowo jakiś anti-fog na szyby, więcej się nie zrobi.

                  Komentarz

                  • tomus7
                    RS
                    • 2010
                    • 1896
                    • Peugeot

                    #10
                    Zamieszczone przez PieTrzaK
                    Wietrzenie i osuszanie wnętrza, dodatkowo jakiś anti-fog na szyby, więcej się nie zrobi.
                    Na kilkadziesiąt metrów przed postojem uchylić szyby podczas jazdy to załatwia sprawę wietrzenia
                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                    Komentarz

                    • delanopl
                      Elegance
                      • 2009
                      • 831

                      #11
                      tomus7, a potem odrazu antybiotyki w aptece kupić

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez adiwaw
                        Warto wysiadając z samochodu przewietrzyć go w taki sposób by różnica temperatur się zmniejszyła np. otworzyć drzwi i zostawić na minutę.
                        dokładnie zawsze tak robię i nigdy mi szyba nie zamaraza ani nie paruje...natomiast w aucie żonki, która grzeje sobie dupsko i szybko wysiada z auta i do domu...notorycznie szyby parują i jak dużo wilgoci się nazbiera potrafiły poprzymarzać w zeszłym roku właśnie od środka. Trzeba auto przewietrzyć, odkurzyć, wytrzepać gumy dywaniki, żeby wilgoś powyciągać, wygrzać a potem przewietrzyć kilka minut i będzie okć
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • tomus7
                          RS
                          • 2010
                          • 1896
                          • Peugeot

                          #13
                          delanopl, nie wiedziałem że taki wrażliwy jesteś?
                          Nikt nie każe okien otwierać na full wystarczy odrobinę uchylić i śdzie spoko :szeroki_usmiech
                          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                          Komentarz

                          • german81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1414
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            koledzy zgadzam sie z wami z wietrzeniem .ale kolega BERKSON jak dla mnie to ma jeszcze problem z klapom obiegu zamknietego [serwo motorem ] poniewasz po przejechaniu 20 km szyba jest odmrozona i dalej mokra . climatronic sie nie wyłancz przy -2.5 st tylko nie załancza sie klima i działa tylko zwykłe ogrzewanie . zdejmij schowek za schowkiem przy słubku jest klapa z silniczkie i sprawdz czy zmienia połorzenie jak właczasz i wyłaczasz obieg zamkniety jesli nie to silniczek do wymiany lub naprawy
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz

                            • PieTrzaK
                              L&K
                              • 2009
                              • 1323
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              Hm. Skoro było tyle wilgoci że zamarza to bez działającej klimatyzacji trudno osuszyć wnętrze samym nawiewem na tyle by woda zniknęła. Aczkolwiek klapkę można sprawdzić :wink:

                              Komentarz

                              • tryton
                                Elegance
                                • 2008
                                • 935

                                #16
                                Zamieszczone przez german81
                                poniewasz po przejechaniu 20 km szyba jest odmrozona i dalej mokra .
                                To jak on przejechał te 20 km ? Jak jest dużo wilgoci na szybie to tylko szmata i wycieranko a nie suszenie nawiewami

                                Komentarz

                                • romman
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 201

                                  #17
                                  Re: zamarznięta szyba od środka

                                  Zamieszczone przez bergson
                                  Witam.Co jest powodem zamarzniętej szyby w moim seacie od środka?czy to normalne?Po przejechaniu 20 km szyba juz nie jest zamarznieta ale mokra czy kłania się filtr kabinowy?I 2 pytanie jak wymienić filtr kabinowy w Toledo 2,dodam że w schowku mam zamontowaną oryginalną zmieniarę.
                                  Tak jak Ci koledzy wyjaśnili - czysta fizyka - wyłączaj ogrzewanie kilka minut przed wyjściem.

                                  Jak przyjdą mrozy, to powietrze będzie suche i problem zniknie. Wygoń też wilgoć z auta (gazety pod dywanikami to nie głupi pomysł). No i jeżeli nie masz dywaników gumowych na zimę, to sugeruję nabyć.

                                  Komentarz

                                  • baca10
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6225

                                    #18
                                    Zamieszczone przez tryton
                                    Zamieszczone przez german81
                                    poniewasz po przejechaniu 20 km szyba jest odmrozona i dalej mokra .
                                    To jak on przejechał te 20 km ? Jak jest dużo wilgoci na szybie to tylko szmata i wycieranko a nie suszenie nawiewami
                                    Dlatego, szmatka z mikrofibry, trzeba dodac do wyposazenia autka na zime :szeroki_usmiech

                                    Komentarz

                                    • Marcinooo
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 332

                                      #19
                                      No mozna sobie pisać jak sobie z tym radzić. Ale ja zapytam krótko, dlaczego z innymi markami nie ma takich problemów? Inaczej, nie tylko z markami, ale innymi autami. 10 lat jeździłem Fabią i nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów z zamrźnięta od środka szybą. Po drugie miałem róźne służbowe auta, poczynając od Lanosa i kończąc na Almerze...nigdy nie miałem takich problemów...znajomi jeżdza różnymi autami, a to nowy Lancer, a to nowe Suzuki...oni nie wiedzą co to jest zamrźnięta od środka szyba i nie bawią się w żadne kombinowanie aby wietrzyć auta itp...

                                      Dlaczego ten problem jest w Octavii? Hmm

                                      Komentarz

                                      • tryton
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 935

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Marcinooo
                                        Dlaczego ten problem jest w Octavii? Hmm
                                        Widocznie mamy silniejsze ogrzewanie i dlatego bardziej skrapla nam się woda na zimnej szybie :diabelski_usmiech

                                        Komentarz

                                        • Marcinooo
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 332

                                          #21
                                          Zamieszczone przez tryton
                                          Zamieszczone przez Marcinooo
                                          Dlaczego ten problem jest w Octavii? Hmm
                                          Widocznie mamy silniejsze ogrzewanie i dlatego bardziej skrapla nam się woda na zimnej szybie :diabelski_usmiech
                                          To ja wole mieć słabsze ogrzewanie, a nie wyglądac jak za kierownicą fiacika 126p... :evil:

                                          Komentarz

                                          • mirper
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 87

                                            #22
                                            Zamieszczone przez romman
                                            wyłączaj ogrzewanie kilka minut przed wyjściem.
                                            i dokładnie tak robię ja.

                                            dodatkowo otwieram wszystkie okna na ostatnie 100 metów.

                                            Po wyjęciu wszystkich klamotów z samochodu zamykam auto z pilota, a szybki zamykaja się same.
                                            pozdro

                                            Komentarz

                                            • delanopl
                                              Elegance
                                              • 2009
                                              • 831

                                              #23
                                              tomus7, wiem, wiem, ale ostatnio przewiało mnie przez palenie fajek podczas jazdy i teraz uważam, ale robie dokładnie tak samo jak Ty :wink: pozdrawiam

                                              Komentarz

                                              • bergson
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 82

                                                #24
                                                Zamieszczone przez german81
                                                koledzy zgadzam sie z wami z wietrzeniem .ale kolega BERKSON jak dla mnie to ma jeszcze problem z klapom obiegu zamknietego [serwo motorem ] poniewasz po przejechaniu 20 km szyba jest odmrozona i dalej mokra . climatronic sie nie wyłancz przy -2.5 st tylko nie załancza sie klima i działa tylko zwykłe ogrzewanie . zdejmij schowek za schowkiem przy słubku jest klapa z silniczkie i sprawdz czy zmienia połorzenie jak właczasz i wyłaczasz obieg zamkniety jesli nie to silniczek do wymiany lub naprawy
                                                Napisałem że climatronic przy -2.5 się nie załącza a nie że się nie wyłącza.

                                                Komentarz

                                                • tomus7
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1896
                                                  • Peugeot

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez delanopl
                                                  tomus7, wiem, wiem, ale ostatnio przewiało mnie przez palenie fajek podczas jazdy i teraz uważam, ale robie dokładnie tak samo jak Ty :wink: pozdrawiam
                                                  Najwyższy czas rzucić palenie :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
                                                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...